Kuna maailma suuremad õlletootjad on viimase poole kümnendi jooksul oma turuväärtuse ligi kahekordistanud ning ees ootab kuum spordisuvi, millesse sponsorluse kaudu aktiivselt panustatakse, võiks joogitootjate käekäik korda minna ka igale väikeinvestorile.
- Rio olümpiamängudeni jääb vähem kui 70 päeva. Foto: Scanpix/Reuters
Seetõttu otsustasin ka mina end õllefirmade tegemistega paremini kurssi viia ning uurisin lähemalt maailma suurima õlletootja AB Inbevi, talle järgneva, Londoni börsil noteeritud SABMilleri ning Eestis tänu Sakule tegutseva Carlsbergi kohta.
Suured lootused olümpial
Viimase viie aasta jooksul on kõige paremini läinud Brasiilia juurtega Belgia õlletootjal AB Inbev, kelle aktsia on tõusnud rohkem kui 100 protsenti. Kuigi viimase 12 kuu jooksul on kasv märkimisväärselt aeglustunud, lisab usku ettevõtte helgesse tulevikku fakt, et aasta teises pooles võetakse 104 miljardi eurose suurtehingu raames üle inglaste õllehiid SABMiller. Tehingu tulemusena võidavad õlletootjad maailma turuosast enda kätte ligi kolmandiku.
Algava suve poole vaadates pole aga vähem tähtis teadmine, et AB Inbevile kuulub juba praegu ligi kaks kolmandikku turuosast Brasiilias, kus 5. augustil algavad suveolümpiamängud. Spordisündmus toob riiki hulgaliselt turiste ning seetõttu on oodata ka sealsete õlletootjate käivete suurenemist.
„Ärge ostke kalleid pileteid staadionile, jooge selle asemel õlut ning vaadake näiteks sõudmist vabalt ligipääsetavatelt aladelt,“ tegi õlletootjatele kasuliku avalduse ka Rio de Janeiro linnapea Eduardo Paes. Seega püsib lootus, et AB Inbevil õnnestub tänu turistidele oma müügitulu võrreldes eelmise aasta sama ajaga suureneda ning sellele reageerib tõenäoliselt positiivselt ka ettevõtte aktsia.
Carlsberg panustab jalgpallile
Algaval spordisuvel loodab oma tulemusi parandada ka maailma suuruselt neljas õlletootja Carlsberg, kelle käekäik on erinevalt esikolmikusse kuuluvatest AB Inbevist, SABMillerist ja Heinekenist olnud viimastel aastatel kõike muud kui roosiline. Viimase 12 kuu jooksul on ettevõtte turuväärtus koguni kahanenud ning seda rohkem kui 7 protsenti.
Saku emaettevõtte lootused on seatud 10. juunil Prantsusmaal algavatele jalgpalli Euroopa meistrivõistlustele, kuhu on eraldatud rekordilises mahus sponsorraha. Kokku kulutatakse sealsele reklaamikampaaniale 80 miljonit eurot ning seeläbi on kätte võidetud Adidase kõrval ka suursponsori staatus. Turuosas võita on tegelikult palju – osaleb ju tänavusel EMil mitu uut tulijat nagu Island, Albaania ja Wales, kelle fännide alateadvusesse soovib õllefirma end jäädvustada.
Mina õllesektorisse veel ei investeeri
Kuigi sport võib lühiajaliselt õlletootjaid turgutada, pitsitavad sektorit ka probleemid, eelkõige arenevatel ning Ida-Euroopa turgudel, kuhu suurfirmad lähiajal üha rohkem siseneda proovivad. Peale selle avaldavad suurtootjatele tugevat konkurentsi käsitööõlled, mille osakaal oli eelmise aasta jaemüügis juba 19 protsenti.
Seega ootan ja vaatan, kuidas börsifirmad uute trendide ning turgudega kohaneda suudavad, ning langetan oma investeerimisotsused siis.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.